Americanii au ajuns la saturație din cauza tonului folosit în dezbaterea politică pe rețelele de socializare (studiu)
Dezbaterea politică a luat o turnură prea neplăcută pentru numeroși internauți americani, până în punctul în care unii și-au schimbat parametrii pentru a înlătura sau limita mesajele de contact prea virulente, relatează marți AFP.
În acest an de alegeri prezidențiale din SUA, cu o campanie electorală foarte acidă, rețelele sociale au devenit un mijloc de comunicare crucial pentru a difuza pozițiile candidaților și o platformă privilegiată de dezbatere pentru internauți.
Potrivit unui studiu publicat marți de Pew Research Center, numeroși utilizatori (37%) au ajuns la saturație din cauza tonului discuțiilor politice. Pe de altă parte, 20% dintre internauți susțin că apreciază aceste schimburi de opinii.
'O parte substanțială dintre utilizatorii de rețele sociale au sentimentul că aceste platforme sunt locuri pentru a angaja o dezbatere politică numai la modul furios și lipsit de respect', relevă raportul Pew.
'În aceste spații, utilizatorii pot da peste declarații pe care le pot considera foarte discutabile sau extrem de ofensatoare, chiar dacă nu au făcut niciun efort pentru a da peste aceste elemente', adaugă documentul.
Astfel, 59% dintre persoanele intervievate au calificat interacțiunile lor de pe internet cu internauții ale căror opinii politice nu le împărtășesc drept 'stresante și iritante'.
Filtrarea fluxurilor pentru îndepărtarea mesajelor neplăcute se poate dovedi dificilă, întrucât numeroși utilizatori pot vedea mesajele postate și informațiile redistribuite de prietenii lor sau de personalitățile pe care le urmăresc.
'Majoritatea utilizatorilor încearcă să ignore disputele politice de pe rețelele sociale cât de bine pot. Atunci când nu reușesc, ei iau măsuri pentru a introduce filtre și a evita conținuturile cele mai ofensatoare', a precizat Pew.
Patru din cinci internauți au precizat că evită să participe la disputele politice, în timp ce 15% au recunoscut că postează comentarii.
Aproape unul din trei americani (31%) a recunoscut că și-a modificat parametrii contului de pe rețelele sociale pentru a diminua numărul mesajelor unei persoane din cauza conținutului unei postări politice.
Ancheta Pew a fost realizată pe un eșantion de 4.579 între 12 iulie și 8 august pe internet și prin poștă. Marja de eroare a fost estimată la 2,4 puncte procentuale.
AGERPRES