Înregistrările şi interviurile cu foşti şi actuali angajaţi demonstrează presiunea enormă cu care se confruntă lucrătorii Amazon pentru a îndeplini sarcinile la fel de precis şi rapid pe cât o cere compania - creând un mediu despre care unii lucrători au declarat pentru Reuters că a alimentat eforturile de sindicalizare în întreaga ţară.
În martie, lucrătorii din Staten Island au votat pentru a deveni primul depozit sindicalizat al Amazon din Statele Unite, iar personalul din peste 100 de alte unităţi din întreaga ţară încearcă să le urmeze exemplul, potrivit Amazon Labor Union, un grup de muncă independent format în aprilie 2021.
Amazon, cel mai mare retailer online din Statele Unite, a dezvăluit aceste informaţii ca răspuns la o plângere a Consiliului Naţional pentru Relaţii de Muncă (NLRB), cu privire la concedierea unui lucrător, Gerald Bryson, în aprilie 2020.
Multe dintre aceste documente au fost, de asemenea, incluse într-un proces separat şi în curs de desfăşurare al instanţei federale,în care NLRB a încercat să oprească ceea ce a numit ”practicile flagrante de muncă incorecte” ale Amazon, acţiuni pe care compania le-a negat în actele instanţei.
Într-o declaraţie, Amazon a spus că obiectivele pe care le stabileşte sunt ”corecte şi bazate pe ceea ce realizează de fapt majoritatea echipei”.
Compania spune că oferă mai multe laude lucrătorilor decât critici.
”Oferim o mulţime de feedback angajaţilor pe parcursul anului pentru a-i ajuta să reuşească şi să ne asigurăm că înţeleg aşteptările”, a spus Amazon.
Kathy Drew King, director regional al biroului NLRB din Brooklyn, a declarat că consiliul de administraţie ”a cerut cu fermitate” respectarea de către Amazon a legislaţiei muncii.
Un judecător de drept administrativ a ordonat reangajarea lui Bryson în aprilie, după ce a constatat că Amazon l-a concediat ilegal pentru că a protestat împotriva condiţiilor de siguranţă la locul de muncă.
Amazon face apel la decizia judecătorului, spunând într-o declaraţie că compania l-a concediat pe Bryson pentru defăimarea unui coleg în timpul unei demonstraţii în parcarea depozitului.
Bryson a spus că angajatul l-a atacat verbal. Bryson, acum organizator sindical, a adăugat că nu este sigur că se va întoarce.
Amazon i-a spus judecătorului în cazul lui Bryson că nu poate îndeplini cerinţele NLRB exprimate printr-o citaţie, de a furniza miile de notificări disciplinare pe care le-a transmis angajaţilor în acel an, numind cerinţa ”excesiv de împovărătoare”.
Cu toate acestea, a furnizat statistici pentru ceea ce a numit ”măsuri disciplinare”, care includ concedieri, suspendări şi avertismente, la trei depozite, şi a predat zeci de dosare de personal.
Acestea includ peste 600 de notificări pentru lucrători între 2015 şi 2021 care au fost pozitive, negative sau neutre. Nu este clar din înregistrări dacă notificările au fost un eşantion reprezentativ al feedback-ului companiei. De asemenea, în evidenţe erau declaraţii pe propria răspundere ale lucrătorilor şi schimburi de e-mail între Amazon şi avocaţii guvernamentali.
Printre neregulile documentate ale Amazon la adresa angajaţiilor se află:
Mustrarea unui angajat din Carteret, New Jersey pentru că nu a avut o sarcină de lucru timp de 6 minute
Atingerea a 94% din obiectivul de productivitate al companiei în loc de 100%.
Timp de săptămâni, un muncitor de la acelaşi depozit din New Jersey depăşise aşteptările. Dar conducerea Amazon l-a avertizat în octombrie 2017 cu privire la o posibilă concediere dacă nu îşi îmbunătăţeşte rata de scanare şi verificare a articolelor, care scăzuse la 164 pe oră, sub ţinta de aproximativ 175.
Depăşirea timpului de pauză cu patru minute. Deşi Amazon oferă o perioadă de ”graţie de mers pe jos de 5 minute” pentru pauze, acelaşi muncitor din New Jersey care a fost notificat pentru productivitate a primit şi o scrisoare în martie 2017 în care I s-a spus să nu depăşească limita de timp.
Au avut loc patru erori la preluarea articolelor comandate de cumpărători într-o singură săptămână, în primăvara din 2019, în timpul căreia un angajat al depozitului din New York a ales corect peste 15.800 de mărfuri pentru clienţi. Î
În declaraţia sa, Amazon a spus că aceste scrieri nu reflectă cu acurateţe politicile sale actuale.
Într-o postare pe blog din iunie 2021, compania a spus că a început să facă o medie ”a pauzelor” lucrătorilor - perioade de inactivitate - pe o perioadă mai lungă, înainte de a avertiza angajaţii. Nu a precizat cum a fost prelungită perioada.
Amazon a recunoscut că unii manageri au recurs în mod incorect la disciplină, mai degrabă decât la ”coachingul” lucrătorilor.
Fără înregistrările complete ale notificărilor companiei, Reuters nu a putut verifica aceste cifre. Cu toate acestea, numărul brut de ”avertismente disciplinare” citate de Amazon în actele judecătoreşti sugerează că acestea au fost prolifice.
Conducerea unui depozit din Robbinsville, New Jersey, cu o medie de aproximativ 4.200 de lucrători în decembrie 2020, a înmânat angajaţilor peste 15.000 de avertismente disciplinare în anul care a precedat aprilie 2020, a scris avocatul Amazon.
Un depozit din North Haven, Connecticut, cu o medie de 4.800 de lucrători în decembrie 2020, a emis peste 5.000 de astfel de notificări în anul încheiat în aprilie 2020.
Unii angajaţi au primit numeroase notificări disciplinare.
O mulţime de notificări critice l-au urmărit pe Bryson, în ciuda a ceea ce el a descris drept cele mai bune eforturi pentru a îndeplini standardele Amazon. Acesta s-a angajat la depozitul din Staten Island la scurt timp după deschiderea acestuia, în 2018, cu un salariu iniţial de 16,50 dolari pe oră. Sarcina lui era să numere coş după coş de şuruburi, bolţuri şi alte piese, folosind un scaner în formă de armă.
După ce a fost mai întâi avertizat în scris despre greşeli, Bryson a spus că a încetinit munca pentru a obţine corect numărul. Pe 6 decembrie în acel an, el a fost criticat pentru că a numărat 295 de mărfuri pe oră, când compania se aştepta la 478. El a spus pentru Reuters că a încercat să muncească de două ori mai repede pentru a compensa o zi mai lentă şi s-a îngrijorat la masa din bucătărie dacă a avut o performanţă suficientă.
”Stai acolo îngrijorat dacă mâine vei avea un loc de muncă, pentru că norma ta nu este acolo unde ar trebui să fie. A fost oribil”, şi-a amintit Bryson, acum în vârstă de 59 de ani.
Acesta mai primit două avertismente scrise în acea lună, chiar dacă a crescut la o ritm orar de 371, arată documentele Amazon. Bryson a spus că a continuat ”să numere şi să se mişte şi să numere şi să se mişte” şi a fost criticat din nou cu avertismente scrise pentru erori.
În cele din urmă, a numărat aproape 8.000 de articole pe parcursul a patru zile în ianuarie 2019 – suficient de rapid şi de precis pentru a câştiga laudele Amazon.
”Performanţa dumneavoastră recentă la locul de muncă a îndeplinit sau a depăşit aşteptările de productivitate”, I s-a transmis. Dar picioarele i s-au umflat şi l-a durut corpul, a spus Bryson, adăugând că doar mersul de la maşină la apartament după muncă l-a făcut să se simtă ca şi cum ar avea ”1.000 de ani”.
Muncitorii s-au înghesuit să lucreze la Amazon în ultimii ani, pentru salarii în general mai mari decât cele ale celor mai mari rivali ai săi.
În septembrie anul trecut, pentru a face angajări pe o piaţă a forţei de muncă restrânsă, Amazon a declarat că a crescut salariul mediu de pornire pentru personalul operaţional din SUA la peste 18 dolari pe oră, cu aproximativ 10% mai mult decât salariul mediu oferit atunci de Walmart, cel mai mare angajator privat din ţară.
Dar cel puţin doi angajaţi au declarat în dosarele depuse în instanţă că au fost afectaţi emoţional.
Roshawn Heslop, un angajat al depozitului din North Haven, a spus că stresul l-a determinat să aibă o ieşire nervoasă în noiembrie 2019, după ce un manager l-a confruntat pentru că şi-a părăsit postul.
”Îmi fac treaba,” a spus Heslop, conform unui rezumat al incidentului de resurse umane.
Potrivit înregistrărilor HR, managerul a fost sceptic cu privire la explicaţia lui Heslop conform căreia a mers să-şi ia un instrument. Potrivit înregistrărilor HR, Heslop a spus că de obicei era ”un tip liniştit” care este ”aici să lucreze” şi ocazional se plimbă din cauza unei stări de sănătate.
Managerul a trimis un e-mail pentru HR de trei ori, încurajând compania să îl atenţioneze disciplinar pe Heslop pentru limbaj vulgar, ceea ce compania a făcut în cele din urmă. Acesta a fost pus sub supraveghere, cu posibilitate de concediere dacă nu se controlează.
Amazon a spus că astfel de avertismente sunt neobişnuite, dar că ”este important să ne tratăm unul pe celălalt cu respect şi nu tolerăm, la nici un nivel, comportamentul inadecvat”.
Heslop, de 28 de ani, care încă lucrează pentru Amazon, spune că compania în sine nu respectă lucrători ca el. „
”Nu contează cât de mult muncesc sau cât de bine muncesc. Este un joc pe care nu-l poţi câştiga”, a spus el.