Algoritmii Twitter ar retrogada postările cu privire la Ucraina
Analiști ai platformei Twitter au observat că postările considerate a fi pe subiectul Ucraina apar mai jos în recomandările rețelei sociale. Marți, 31 martie, Elon Musk, proprietarul Twitter, a făcut publice codurile pentru algoritmul după care postările ajung în fluxurile de știri.
Musk a publicat codurile pentru algoritmii Twitter FOTO ARHIVĂ
Utilizatorul Aakash Gupta (@aakashg0) și alții analiști specializați au studiat codurile și au descoperit alături de secretele creșterii numărului de urmăritori și faptul că nu doar subiectele clasificate drept „dezinformare” au fost retrogradate, ci și cele referitoare la Ucraina, informează New Voice of Ukraine.
De altfel, unii dintre utilizatorii care postează frecvent cu privire la subiecte legate de Ucraina ar fi observat încă din octombrie, de când Musk a preluat Twitter, că a scăzut numărul de interacțiuni cu conturile lor.
Musk nu a făcut niciun comentariu cu privire la retrogradarea postărilor despre Ucraina de către algoritmul Twitter până la momentul în care New Voice of Ukraine a publicat articolul.
Cu toate că Musk a venit în ajutorul Ucrainei oferind acces populației și armatei la comunicațiile prin satelit Starlink, luările de poziție cu privire la război ale șefului Twitter au primit multe critici, inclusiv din partea președintelui ucrainean Volodimir Zelenski.
Musk a prezenta pe Twitter un "plan de pace" pentru Ucraina care favoriza în mare măsură poziția Rusiei, precum și un sondaj de opinie privind un referendum în care ucrainenii să decidă dacă regiunile ocupate și anexate rămân teritorii ale Ucrainei sau devin parte a Rusiei.
Zelenski însuși a ripostat cu un sondaj propriu pe Twitter: "Care Elon Musk vă place mai mult?: Cel care susține Ucraina sau Cel care susține Rusia".
Musk a răspuns că el susține în continuare Ucraina, dar că este îngrijorat cu privire la o "escaladare masivă" a războiului care ar afecta nu doar Ucraina, ci și întreaga lume.
"Baza recomandărilor Twitter este un set de modele și caracteristici de bază care extrag informații latente de la utilizatori, precum și din interacțiuni. Aceste modele au ca scop să răspundă la întrebări importante despre rețeaua Twitter, cum ar fi: «Care este probabilitatea ca în viitor să interacționați cu un alt utilizator?» sau «Care sunt comunitățile de pe Twitter și care sunt Tweeturile în trend în cadrul acestora?». Răspunzând cu precizie la aceste întrebări, Twitter poate oferi recomandări mai relevante”, a transmis Twitter
Sursa: adevarul.ro