ALERTĂ Un nou TUN marca PSD? Avertismentul lui Rareș Bogdan
ALERTĂ Un nou TUN marca PSD? Avertismentul lui Rareș Bogdan.
Ce a scris europarlamentarul PNL pe Facebook după ce Dăncilă a anunțat că austrada Comernic-Brașov va fi făcută din fonduri guvernamentale:
„Iată o decizie pe care o suspectez că anunță un nou „tun” marca PSD - vă rog să mă ajutați să pricep ce e în spate. Țineți minte că am criticat faptul că Guvernul Dăncilă refuză banii europeni pentru autostrăzi și preferă parteneriatul public-privat, mult mai scump - ziceam noi (dumneavostră și cu mine, alături de colegii mei) că explicația este că fondurile UE sunt aproape imposibil de furat. În septembrie 2018, Dăncilă cu gura ei se bucura să anunțe varianta PPP și zicea că în decembrie va semna acordul de construire. Îmi amintesc că tronsonul Comarnic-Brașov e inclus în Masterplanul General de Transport și este eligibil din bani europeni (85% nerambursabili, doar 15% statul român).
Anunțul este populist, după același model ca scandalul pensiilor speciale - PSD le-a dat, le-a mărit, acum anunță că le impozitează, din considerente electorale. Este evident că cineva i-a spus lui Dăncilă să acopere găurile de comunicare, viciile de strategie, și să satisfacă dorințele publicului activ, educat, isteț. Asta încearcă să facă. Motiv pentru care amintesc că acest public mai are câteva revendicări: fără proști, incompetenți, slugi, infractori, pile, țicniți și trădători în conducerea instituțiilor! Curaj, doamna Dăncilă, e simplu: vă dați demisia, dvs și acoliții croiți după același tipar, și o vom considera o mică dovadă că vă gândiți și la țară. Altfel, tot ceea ce faceți e doar gargară!
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat duminică intenția guvernului pe care îl conduce de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice și finanțarea integrală a proiectului din fonduri guvernamentale.
”După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat Viorica Dăncilă.
În iunie anul trecut, guvernul a anunțat că va renunța la negocierile cu Banca Mondială pentru finanțarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov, preferând în schimb parteneriatul public-privat, soluție dorită la vremea respectivă de Liviu Dragnea și Darius Vâlcov.
Ulterior, în luna august 2018, premierul Viorica Dăncilă a declarat că autostrada Comarnic – Brașov va fi atribuită până la finalul anului unui partener privat și va costa 1,36 miliarde de euro, urmând a fi executată în maximum 4 ani, cu termen de începere 2019.
Dăncilă a anunțat că executivul e în curs de adoptare a studiului de fundamentare pentru acest obiectiv. Până la finalul anului va fi terminată procedura de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, a mai spus Dăncilă.
Durata de operare de către operatorul privat e de 20 de ani, a mai spus Dăncilă.
Abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o întâlnire pregătitoare cu un consorțiu sino-turc interesat de construcția autostrăzii Comarnic – Brașov. A fost a patra încercare a statului român de realizare prin PPP a autostrăzii peste Valea Prahovei. Până în acest moment nu s-a semnat însă niciun contract de începere a lucrărilor.