Alegerile din Germania pe rețelele sociale: Relansare pentru Schulz, followerii AfD sunt cei mai activi
Candidatul social-democraților germani pentru postul de cancelar, Martin Schulz, a atras cei mai mulți followeri pe rețelele sociale datorită ultimelor eforturi ale campaniei sale cu două zile înainte de alegerile federale din Germania, relatează vineri agenția Xinhua.
În total, 150.000 de utilizatori l-au urmărit pe Schulz pe Twitter în ultimele 30 de zile, potrivit unei evaluări publicate vineri de agenția germană de presă DPA.
Cu toate că nu este reprezentată personal pe Twitter, Angela Merkel , cancelarul în exercițiu, conduce în clasamentul general cu 2,5 milioane de persoane care o urmăresc numai pe pagina sa de Facebook, aflându-se cu mult înaintea lui Schulz, care are în total pe Facebook și pe Twitter 986.000 de followeri.
Liderul Partidului Liber-Democrat (FDP), Christian Lindner , se află pe locul al doilea, cu circa 85.000 de noi followeri în ultimele 30 de zile. Sahra Wagenknecht , copreședintă a Partidului Stângii, a atras 50.000 de followeri în cursul aceleiași perioade, iar Alice Weidel , de la Alternativa pentru Germania (AfD), 48.000 de noi followeri.
Aceste cifre nu indică automat rezultatul alegerilor. Mulți dintre utilizatori îi urmăresc pe politicieni pe rețelele sociale pentru a fi pur și simplu informați în legătură cu postările lor și există o mulțime de boți automați în media sociale printre utilizatori.
Alice Weidel conduce în clasamentul candidaților pentru postul de cancelar în termeni de interacțiune a followerilor săi pe media sociale în ultimele 30 de zile. În relație directă cu numeroși followeri, utilizatorii dnei Weidel au contribuit la cele mai multe interacțiuni, precum like-urile și comentariile, prin postări atât pe Facebook cât și pe Twitter.
Un studiu întreprins de Universitatea Oxford arată că AfD este și cel mai discutat partid în general pe Twitter, prin analizarea hashtag-urilor și a tweet-urilor pe o perioadă de zece zile, între 1 și 10 septembrie.
Aproape 30 % dintre toate tweet-urile privind apropiatele alegeri se referă la AfD, din care 15 % sunt generate de boți pe media sociale. Nici un alt partid nu are atât de multe tweet-uri generate automat.
De vreme ce studiul nu face nici o diferență între mesajele neutre, critice și de sprijin, sau impactul postărilor individuale, nu poate fi trasă nici o concluzie referitoare la rezultatul alegerilor. Cu toate acestea, el subliniază natura controversată a partidului populist de dreapta cu comportamentul său provocator.
AGERPRES