Alegeri în Marea Britanie: Campania electorală în câteva cifre
Alegătorii britanici sunt chemați joi la urne pentru a-și alege deputații pentru un mandat de cinci ani. France Presse prezintă câteva cifre care ilustrează campania electorală.
37 — Numărul zilelor de campanie oficială, lansată la 30 martie după dizolvarea Camerei Comunelor. Este cea mai lungă campanie electorală din istoria modernă a Marii Britanii. Până în prezent recordul era deținut de cea din 1987: 26 de zile.
650 — Numărul de locuri din Camera Comunelor. Jocurile sunt făcute pentru ca președintele adunării să fie John Bercow, întrucât niciun candidat de anvergură nu candidează împotriva lui, în urma unei convenții. El ar urma să fie confirmat în funcție de noua Cameră.
81 — Numărul de sondaje de opinie publicate în timpul campaniei până la data de 5 mai.
30 — Numărul de sondaje care i-au plasat pe conservatorii premierului David Cameron în fruntea intențiilor de vot.
37 — Numărul de sondaje care îi creditau cu un avans pe laburiștii lui Ed Miliband.
3.971 — Numărul total de candidați în alegerile legislative. Acesta este cu 162 mai mic decât recordul din 2010, de 4.133 de candidați.
26,1% — Este proporția candidaților femei, mai mare decât în 2010, când a fost de 21,1%. Cu 37% candidați femei, Verzii sunt primii în topul încrederii acordate femeilor. La polul opus se află UKIP, cu 12% din candidați femei. Parlamentul la final de mandat numără 143 de deputați femei.
72 — Numărul de partide marginale care nu se prezintă la alegeri decât cu un singur candidat.
485.012 — Numărul de alegători care s-au înregistrat să voteze doar în ziua de 20 aprilie, data-limită pentru înscriere. Circa 2 milioane de noi alegători s-au înregistrat pe listele electorale britanice între jumătatea lui martie și 20 aprilie, într-o țară în care rata de absenteism a fost de 35% la alegerile din 2010 și de 38% în 2005.
15% — Este proporția alegătorilor care au votat deja prin corespondență.
4.658.499 — Este suma, în lire sterline (circa 6,3 milioane de euro), adunată de laburiști în timpul campaniei electorale oficiale. Conservatorii au strâns 3,456 milioane de lire sterline (4,67 milioane de euro) în aceeași perioadă. UKIP a colectat 1,61 milioane de lire, iar liberal-democrații — 234.000 de lire.
18,3 milioane: Este numărul cumulat al spectatorilor diferitelor dezbateri și interviuri încrucișate organizate de posturile BBC și ITV. AGERPRES