Aeroport cu grădini interioare şi cascade. Cum va arăta după lucrările de 1 miliard de euro - FOTO
Changi, unul dintre cele mai mari aeroporturi din lume, trece printr-o modernizare. Arhitectul din spatele celei mai scumpe clădiri din lume a realizat proiectul, care va necesita o investiţie de un miliard de euro.
Modernizări de 1 miliard de euro: Cum va arăta aeroportul din Singapore cu grădini interioare şi cascade (Imagine: Changiairport.com)
Aeroportul Internaţional Changi, este unul dintre principalele noduri aeriene din Asia şi serveşte drept bază pentru companiile Singapore Airlines, Singapore Airlines Cargo, SilkAir, AirAsia, Scoot, Tigerair, Jetsar Asia Airways şi Valuair.
Situat pe un teren cu o suprafaţă de 13 kilometri pătraţi, Changi are trei piste de pe care operează mai mult de o sută de companii, cu zboruri către aproximativ 250 de destinaţii din 60 de ţări. Cu peste cincizeci de milioane de pasageri anual, aeroportul este unul dintre cele mai aglomerate la nivel mondial şi a primit numeroase premii de excelenţă, încă de la inaugurare, acum mai mult de treizeci de ani, relatează Daily Mail . Autorităţile au decis să continue însă politica de modernizare şi au demarat un nou proiect, care va fi gata în anul 2017.
Aeroportul Changi are trei terminale principale, care pot deservi mai mult de 20 de milioane de pasageri, fiecare. Acestora li se adaugă terminalul JetQuay, pentru persoane importante din punct de vedere comercial (CIP), şi terminalul Budget, cu mai puţine facilităţi, preţuri reduse şi o capacitate de 7 milioane de pasageri. Acesta din urmă a fost închis la sfârşitul anului 2012, pentru a face loc terminalului 4, care va avea o capacitate de 16 milioane de pasageri. Până în anul 2023, autorităţile plănuiesc să inaugureze şi un al cincilea terminal principal, care va putea să primească între 30 şi 50 de milioane de pasageri.
Pe lângă aceste îmbunătăţiri însă, Changi Airport Group, compania care administrează aeroportul, a decis să demareze un proiect de modernizare, care include construirea unei noi structuri, menită să faciliteze conexiunea între terminale. Arhitectul Moshe Safdie, cel care a realizat şi Marina Bay Sands, cea mai scumpă clădire din lume, care a costat 4.7 miliarde de dolari, va conduce lucrările. Project Jewel (n.r. Proiectul Bijuterie, în limba engleză), presupune ridicarea unei noi structuri, pe un teren de 3.5 hectare, unde se află, în prezent, parcarea terminalului 1.
Aceasta va fi mutată pe mai multe nivele subterane, în timp ce la suprafaţă va fi amenajată o grădină interioară, amplasată între cele trei terminale principale. Transferul între acestea se va face prin noul complex, care va şi creşte capacitatea terminalului 1, cu aproximativ trei milioane de pasageri anual.
Structura din sticlă şi metal va avea pereţi verzi , care au rolul de a neutraliza emisiile avioanelor, iar echipa condusă de Moshe Safdie a inclus în plan şi grădini interioare luxuriante şi chiar o cascadă, cu speranţa că vor transforma aeroportul într-o atracţie turistică reprezentativă pentru Singapore. Costul total al modernizării, care va creşte capacitatea de la 66 la 85 de milioane de pasageri anual, este de 800 de milioane de lire sterline, un miliard de euro.
Sursa: mediafax.ro