Aeronava Pazei de Coastă nu a primit permisiunea să decoleze înainte să se ciocnească cu avionul Japan Airlines, arată transcrieri ale comunicațiilor

Aeronava Pazei de Coastă nu a primit permisiunea să decoleze înainte să se ciocnească cu avionul Japan Airlines, arată transcrieri ale comunicațiilor

Avionul gărzii de coastă japoneze nu avea permisiunea să decoleze și i s-a cerut să se oprească la poziția de așteptare înainte de a intra în coliziune cu avionul de pasageri al Japan Airlines, conform transcrierii incidentului de marți de pe aeroportul Haneda din Tokyo, relatează Bloomberg .

11921688 jpg

Transcrierea comunicațiilor chiar înainte de prăbușire a fost publicată miercuri de oficialii japonezi de la Tokyo. Acestea pare să îl contrazică pe căpitanul gărzii de coastă, care ar fi afirmat că a „obținut permisiunea de decolare".

Havilland Canada Dash 8 a confirmat instrucțiunile de rulare la poziția de așteptare C5 la ora 17:45, la opt secunde după ce a primit solicitarea de la controlorii de trafic aerian, potrivit transcrierii.

„Rulăm la poziția de așteptare C5 JA722A nr. 1, Mulțumesc", a răspuns echipajul de zbor, potrivit transcrierii. Nu a fost confirmat încă dacă căpitanul sau copilotul său, care a murit în accident, vorbea cu turnul de control, au declarat oficialii în cadrul unei conferințe de presă.

La aceste informații se adaugă faptul că așa-numitele lumini de oprire la intersecțiile cu pista, care oferă piloților o indicație vizuală dacă pista este liberă sau nu, nu mai sunt funcționale din 27 decembrie. Luminile de la toate intersecțiile cu pista în cauză sunt stinse, conform unui așa-numit Aviz pentru misiuni aeriene, sau NOTAM, care este valabil până la 21 februarie.

Având în vedere că informația despre luminile nefuncționale a fost distribuită pe scară largă piloților ca parte a procesului NOTAM, piloții gărzii de coastă ar fi trebuit să fie și mai precauți înainte de a intra pe o pistă activă, potrivit mai multor piloți, care au cerut să nu fie identificați pentru a discuta despre proceduri.

În jurul orei 17:47, zborul JAL 516 a aterizat, lovind avionul cu elice mult mai mic, care a devenit o minge de flăcări pe pistă. Cinci dintre cele șase persoane aflate la bordul avionului gărzii de coastă au fost ucise. Căpitanul și toate cele 379 de persoane aflate la bordul avionului Airbus SE A350 al companiei aeriene Japan Airlines au reușit să supraviețuiască.

La o conferință de presă de miercuri, oficialii gărzii de coastă au evitat să spună dacă este posibil ca căpitanul să fi înțeles greșit instrucțiunile turnului de control, spunând că vor lăsa ancheta să stabilească concluziile. Ei au spus că ar fi putut exista și alte interacțiuni în afară de schimburile înregistrate cu turnul de control.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…