AEP: Competitorii electorali trebuie să imprime pe toate materialele de propagandă denumirea operatorului economic
Autoritatea Electorală Permanentă reamintește că, în conformitate cu prevederile legislației privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, competitorii electorali au obligația de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală denumirea operatorului economic care le-a realizat.
"Autoritatea Electorală Permanentă reamintește că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (2) și art. 48 din Legea nr.334/ 2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, competitorii electorali au obligația de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale, a alianței politice ori electorale care le-a comandat, după caz; denumirea operatorului economic care le-a realizat", se arată într-un comunicat remis luni AGERPRES de AEP.
Potrivit dispozițiilor art. 27 alin. (2) și art. 42 alin. (1) și (2) din Legea nr. 370/ 2004 pentru alegerea Președintelui României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, birourile electorale județene și birourile electorale ale sectoarelor municipiului București au competența de a dispune, prin decizie, înlăturarea materialelor de propagandă electorală care nu includ datele menționate, precum și de a sesiza Autoritatea Electorală Permanentă în vederea aplicării sancțiunii contravenționale prevăzută de lege — amendă de la 5.000 la 25.000 de lei, precizează sursa citată.
Având în vedere prevederile legii, sesizările trebuie să fie întotdeauna însoțite de probele pe care se întemeiază.
AGERPRES