AEP a stabilit documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor

AEP a stabilit documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat, joi, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de Guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor. 

Proiectul de hotărâre de Guvern elaborat de AEP vizează aplicarea dispozițiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

Potrivit dispozițiilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, modelele, dimensiunile și condițiile de confecționare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorității Electorale Permanente, se arată într-un comunicat remis AGERPRES.

În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt: un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător, un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot și buletinul de vot prin corespondență.

Plicul interior va conține un autocolant cu mențiunea "VOTAT", prevăzut cu elemente de siguranță stabilite prin hotărâre a Guvernului.

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 288/2015, Guvernul trebuie să stabilească prin hotărâre: ordonatorul de credite cu care Compania Națională "Poșta Română" — SA va încheia contractul privind confecționarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență și a serviciilor poștale aferente procesului electoral, tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență, tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondență, modalitatea de plată a serviciilor.

Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, la propunerea AEP, indemnizația membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a personalului tehnic auxiliar, în conformitate cu art. 21 alin. (4) din Legea nr. 288/2015.

Proiectul de act normativ menționat a fost publicat joi, iar observațiile și propunerile legate de acesta pot fi transmise la adresa de e-mail  [email protected] în termen de cinci zile calendaristice de la data afișării acestuia.

AGERPRES


populare
astăzi

1 Explodează rahatul? / În dosarul campaniei lui Călin Georgescu sunt suspiciuni privind finanțări de la magnatul Ioan Niculae, fost ofițer de securitate / …

2 De citit ce scrie acest site american despre alegerile anulate din România...

3 VIDEO Ăsta este nesimțitul de la stat care are salariu 44.000 de lei pe lună, brut. Și mai are și tupeu...

4 „Haosul de la Nvidia este doar începutul”

5 VIDEO „Am avut onorarii și de 100.000 de euro” / Sumele amețitoare câștigate de Laura Vicol ca avocată a interlopilor