Adjunctul de facto al lui Putin, vizită misterioasă în Africa la doar o zi după Secretarul de Stat al SUA, Antony Blinken
Puternicul oligarh rus Igor Sechin, președinte și CEO al celei mai mari companii petroliere din Rusia, Rosneft, și despre care se crede că este ”adjunctul de facto” al lui Putin a făcut o mutare secretă. El a vizitat incognito Africa de Sud cu un avion privat și se pare că a avut întâlniri pentru noi contracte cu țiței.
Sechin, unul dintre oligarhii ruși notorii ai Rusiei și sancționați în Occident, a părut în vacanță la Cape Town săptămâna trecută, oraș aflat la peste 10.000 de kilometri de Moscova, dar aeronava sa a zburat pentru scurt timp la aeroportul Lanseria și a petrecut puțin peste 3 ore la Gauteng, ceea ce a stârnit diverse speculații, potrivit Daily Maverick .
Presa din Africa de Sud, o țară care face parte din organizația internațională BRICS, împreună cu Rusia, Brazilia, India și China, a speculat că Igor Sechin s-ar fi putut întâlni cu înalți oficiali guvernamentali, pentru a discuta despre eventuale afaceri cu petrol.
Dar, purtătorul de cuvânt al președenției, Vincent Magwenya a negat că președintele Cyril Ramaphose s-ar fi întâlnit cu Sechin. În schimb, Lawrence McDonald, membru în Congresul Africii de Sud susține că avionul privat al lui Sechin ar fi zburat pe aeroportul Lanseria pe 15 august fără pasageri, doar pentru alimentarea cu combustibil.
Asta după ce Compania de aeroporturi din Africa de Sud (ACSA) a refuzat să alimenteze aeronava în Cape Town din cauaza sancțiunilor împotriva Rusiei.
Presa vorbește despre faptul că Serviciile de Informații din Africa de Sud ar fi trebui să știe de vizita lui Sechin, unul dintre cei mai apropiați prieteni ai lui Putin. Putin și Sechin se întorc în zilele când Putin era viceprimar la Sankt Petersburg, iar Sechin era șeful său de cabinet.
Sechin a sosit în Africa de Sud la doar o zi după ce Secretarul de Stat, Antony Blinken părăsise țara, după o vizită oficială, în care s-a întlnit cu președintele Ramaphosa.
Scheme ascunse de plată și zbor, pentru a fenta sancțiunile
Avionul Business Jet al lui Sechin este înregistrat cu numărul RA-72455. McDonald a spus că a urmărit avionul Rosneft pe Flight Aware și a observat că el a zburat spre Cape Town și apoi spre Lanseria, un aeroport privat (care nu este condus de ACSA, ce primește combustibil de la BP și Shell din Marea Britanie) pe 15 august.
Statele Unite avertizează o țară NATO: Nu mai faceți afaceri cu Rusia, fentând sancțiunile
McDonald s-a revoltat față de faptul că avionului lui Sechin i s-a refuzat alimentarera cu combustibil. ”Nu are sens. Suntem o țară în plină creștere. Acești turiști ruși vin aici și cheltuie milioane. În calitate de membră BRICS, Africa de Sud nu ar trebui să propage legi coloniale”.
Sechin a intrat în țară pe 12 august, cu avionul său privat pe aeroportul internațional din Cape Town. Aeronava zburase de la Moscova în Arabia Saudită pe 11 august, iar apoi în Kenya pe 12 august, înainte de a ateriza la Cape Town.
Însă avionul lui Sechin a folosit o companie terță din Emiratele Arabe Unite, Jetex, pentru a negocia plata combustibilului. Plățile au provenit din EAU, iar în Africa de Sud negocierile au fost gestionate de Execujet.
Jetul pare să aparțină sau a aparținut lui Rosneft. Dar toate datele sale de înregistrare au fost șterse din bazele de date internaționale online ale aviației. În prezent, el este operat de Utair Aviation, o companie aeriană rusă, dar RA-73455 nu este înregistrat pe lista Utair, întărind suspiciunea că Rosneft încearcă să-și ascundă proprietatea.
O sursă a spus că sancțiunile UE l-ar fi obligat pe Sechin să reînregistreze avionul, pentru a fenta măsurile. Rosneft este a treia companie rusă ca mărime și a doua cea mai mare firmă controlată de stat, după Gazprom.