Actriţa din "Păsările" despre Alfred Hitchcock: M-a hărţuit sexual, avea o mască a chipului meu. Scena cu păsările vii, folosită pentru a se răzbuna
Actriţa Tippi Hedren, protagonistă în "Păsările" şi "Marnie", spune că regizorul a hărţuit-o, a încercat să o sărute şi avea o uşă secretă instalată între biroul său şi cabina ei de machiaj. În scene din film, păsări vii erau cât pe ce să îi împungă ochii. Astfel se răzbuna Alfred, relatează The Guardian.
Actriţa din "Păsările" despre Alfred Hitchcock: M-a hărţuit sexual, avea o mască a chipului meu. Scena cu păsările vii, folosită pentru a se răzbuna
Actriţa Tippi Hedren, protagonistă în "Păsările" şi "Marnie" spune că regizorul a hărţuit-o, a încercat să o sărute şi avea o uşă secretă instalată între biroul său şi cabina ei de machiaj.
Tippi Hedren a dezvăluit modul în care Alfred Hitchcock ar fi agresat-o sexual, în timpul în care actriţa şi regizorul au lucrat la filmele "Păsările" şi "Marnie".
Actriţa a mai vorbit în trecut despre purtarea excentrică şi dominantă a maestrului suspansului, mai ales în 2012, în filmul produs de HBO, "The Girl".
Hedren oferă însă detalii proaspete într-o nouă autobiografie, "Tippi: A Memoir".
Potrivit Daily Mail, comportamentul abuziv al lui Hitchcock a început atunci când a distribuit-o pe Hedren în "Păsările", primul ei film în regia lui Hitchcock, follow-up la "Psycho". Hedren susţine că directorul a ordonat altor membri din echipa filmului să nu vorbească cu ea sau să o atingă. Actriţa spune că Hitchcock devenea irascibil atunci când vorbea cu alţi bărbaţi.
Hedren susţine că într-o zi, regizorul s-a năpustit auspra ei şi a încercat să o sărute, în timp ce mergeau cu limuzina cineastului.
A doua zi, pe platoul de filmare, în timp ce filma faimoasa scenă din cabina telefonică, în care personajul interpretat de Hedren este atacat de păsări, actriţa spune ca una dintre ciorile mecanice a spart geamul ce se presupunea că e incasabil. Cioburile au lovit-o în faţă.
Actriţa mai povesteşe că într-o scenă în care personajul ei era atacat de păsări într-un dormitor, cineastul a decis că păsările mecanice nu funcţionau pentru redarea autentică a secvenţei. Hitchcock a decis să folosească păsări vii. Hedren a petrecut cinci zile pentru filmarea scenei cu păsări vii. Erau aruncate înspre ea şi ataşate de corpul ei cu benzi elastice. Hedren spune că a făcut o criză atunci când o pasăre, care fusese ataşată de umărul ei, aproape că a împuns-o cu ciocul într-un ochi. Şi-a petrecut săptămâna următoare în pat, epuizată.
Hedren bănuieşte că Hitchcock încerca să o pedepsească pentru că-i refuza avansurile sexuale.
Următorul film pe contractul lui Hedren cu Alfred Hitchcok a fost "Marnie", despre un cleptomană cu probleme de sănătate mintală. Filmul include o scenă în care Marnie, interpretată de Hedren, este violată de noul ei soţ. Hedren consideră că scena în care bărbatul o sileşte pe mireasa sa idealizată. dar intalgibilă şi rece, este, de fapt, fantezia personală a lui Hitchcock.
Comportamentul abuziv al regizorului a continuat, spune Hedren. Cineastul şi-a comandat o mască ce era, de fapt, o replică a chipului ei, chiar dacă nu a folosit-o în film. Hitchcock a stabilit apoi ca Hedren să stea în cabina de machiaj de lângă biroul său. Între cele două încăperi exista o uşă de legătură. Hitchcock voia "să găsească o cale de a-şi dezvălui subtil obsesia lui pentru mine, ca şi cum eram datoare să-l satisfac", scrie Hedren în noua autobiografie. Cineastul şi-a declarat dragostea pentru actriţă în mod direct.
Într-o zi, spune Hedren, a chemat-o în biroul său.
"M-a apucat dintr-o dată, şi-a pus mâinile pe mine. Era un act sexual, era pervers şi era urât", scrie ea.
Frustrat după rezistenţa radicală a actriţei, Hitchcok a ameninţat-o că-i va ruina cariera. Hedren spune că a deturnat decizia studio-ului Universal, atunci când au vrut s-o propună pentru Oscar şi a vorbit defăimător despre actriţă la Hollywood.
Totuşi, actriţa semnase un contrat cu regizorul pentru încă doi ani. Hitchcock a refuzat să îi permită să lucreze cu alţi regizori. Această decizia a lui Alfred Hitchcock, combinată cu reticenţa studiourilor de a antagoniza cu Hitchcock, însemna că gloria şi cariera lui Hedren nu vor fi niciodată recuperate.
"Studiourile au putere", a declarat Hedren în 2012. "Nu am putut face nicio acţiune juridică. Nu existau legi cu privire la acest tip de situaţie. În cazul în care acest lucru s-ar fi întâmplat astăzi, aş fi o femeie foarte bogată."
Sursa: mediafax.ro