A murit de COVID Cornel Idu, omul care a ajutat-o pe Simona Halep la începutul carierei/Era unul dintre cei mai bogați oameni din țară, patronul uneia dintre cele mai vechi companii de shipping din România
Corneliu Idu (67), patronul uneia dintre cele mai vechi companii de shipping din ţară, a încetat din viaţă în această dimineaţă. Acesta fusese diagnosticat cu COVID-19, transmite Cugetliber.
Corneliu Idu a murit în dimineaţa de 1 Decembrie 2020, răpus de Covid-19. El era internat de trei zile în spital.
Idu avea 70 ani, fiind născut în anul 1950, la Tuzla. Locuia în Eforie, oraş unde făcuse liceul, apoi urmase Institutul de Marină Mircea cel Bătrân din Constanţa (actuala Academie Navală). Era căsătorit cu Ştefana, medic şi fostă jucătoare de volei, cu care avea doi copii, un fiu şi o fiică, şi nepoţi.
A navigat pe cargouri, era comandant de navă, iar în anii '80 a fost reprezentantul IEFM Navrom (Întreprinderea de Exploatarea a Flotei Maritime - Navrom) la Istanbul, unde a stat până în 1990.
Corneliu Idu a revenit în ţară, unde a fost numit director la Navrom şi apoi la Romline, perioadă pentru care a fost ulterior cercetat în dosarul Flota. A intrat în mediul privat de afaceri, în transporturi navale, înfiinţând o serie de companii precum Idu Shipping, Octogon etc. Deţinea, printre altele, compania Comvex, cel mai mare operator de minereuri vrac de la Marea Neagră.
Influentul om de afaceri, fost jucător de handbal, este cel care i-a sprijinit în carieră pe campionii la tenis Simona Halep şi Horia Tecău, iar arena sa Tenis Club Idu din Mamaia găzduia competiţii internaţionale.
Revista Forbes , care l-a inclus în Topul celor mai bogaţi români, scria că Idu este cunoscut în Constanţa ca „un om afaceri important din punct de vedere financiar“ care „îşi propusese să pună pe picioare cel mai mare terminal de gaz petrolier lichefiat (GPL) de la Marea Neagră“.
Corneliu Idu inaugurase la începutul lui octombrie 2019 cel mai modern şi cel mai mare siloz de la Marea Neagră şi Marea Mediterană. Silozul este situat în Dana 80 a Portului Constanţa. Investiţia totală a fost de 50 milioane euro. „Practic este singurul terminal de cereale independent, celelalte aparţinând marilor traderi", după cum a declarat presei economice Corneliu Idu.
Revista Forbes relata în 2010:
„Afaceristul constănţean a anunţat încă din 2009 o investiţie totală care se va ridica la circa zece milioane de euro şi care va fi realizată prin intermediul societăţii Octogon Gas & Logistics, companie controlată de familia Idu.
Lucrările noului terminal de la Marea Neagră au demarat la sfârşitul lui 2009, când a fost semnat un contract de finanţare cu Banca Transilvania.
După finalizarea lucrărilor, Portul Midia va avea două terminale maritime pentru GPL: unul deţinut de ButanGas, firmă condusă şi deţinută de Veronica Guşă de Drăgan, şi un altul construit de Octogon Gas & Logistics.
Fiul afaceristului, Bogdan Idu, actual director general al societăţii Octogon Gas & Logistics, a declarat că echipamentele au fost achiziţionate din Europa, iar în paralel au fost demarate lucrările la un dig de acostare, unde pot veni şi nave de 2.500 de tone.
Idu jr. a mai spus că gazele petroliere lichefiate, descărcate la Midia, vor fi livrate atât pe piaţa românească, dar şi exportate în Bulgaria, Ungaria şi Serbia. În paralel, compania Idu Shipping a realizat anul trecut o cifră de afaceri de trei milioane de euro şi un profit de 2,6 milioane de euro.
În afară de participaţiile la companiile Comvex, Idu Shipping şi Octogon, constănţeanul şi familia sa mai deţin proprietăţi imobiliare, evaluate la câteva milioane de euro. Corneliu Idu este pasionat de tenis şi a investit circa cinci milioane de euro într-o bază sportivă.“