40 de ani de la cel mai grav accident rutier din România. Tragedia a fost ascunsă de Ceaușescu

40 de ani de la cel mai grav accident rutier din România. Tragedia a fost ascunsă de Ceaușescu

S-au împlinit 40 de ani de la cel mai grav accident rutier petrecut vreodată în România: pe 29 iunie 1980, un autobuz care transporta peste 80 de oameni s-a răsturnat într-o mlaștină, în județul Botoșani, în urma accidentului pierzându-și viața 48 de oameni. Nu este singura tragedie de proporții pe care care regimul Ceaușescu a ascuns-o opiniei publice.

Accidentul a avut loc pe 29 iunie 1980, în județul Botoșani, înainte de intrarea în satul Huțani, pe actualul Drum European E 58, în zona numită „Șapte poduri”. Autobuzul era plin cu muncitori navetiști, angajați la o fabrică din Suceava. Fiind zi de sărbătoare, autobuzul era supraaglomerat: cu toate că mașina avea o capacitate de 40 de locuri, șoferul a îngrămădit în vehicul 83 de suflete – bătrâni și tineri, femei și copii, scrie  Monitorul de Botoșani .

După ce a trecut de podul peste Siret, în drum spre Huțani, la un moment un cauciuc a explodat, iar, autobuzul arhiplin a ieșit de pe șosea, a rupt balustrada unui pod și s-a răsturnat de la circa șase metri înălțime într-o mlaștină adâncă. Din cauza greutății, autobuzul s-a scufundat în mâl, toți cei 83 de oameni văzându-se prinși într-o capcană a morții. Cei mai mulți nu au mai reușit să iasă la suprafață și au murit înecați. Numai 35 de călători au reușit să supraviețuiască, purtând în suflet mărturia celui mai grav accident petrecut vreodată în România.

Trupurile neînsuflețite au fost scoase cu greu la mal și duse la morgă cu camioanele. Șoferul autobuzului și-a pierdut și el viața în accident, așa că nimeni nu a mai răspuns pentru tragedia de atunci. În schimb, mlaștina a fost acoperită cu pământ, autoritățile încercând să șteargă orice urmă.

Presa vremii nu a mediatizat cazul, în publicațiile comuniste menționându-se doar că un autobuz ce se deplasa de la Suceava spre Botoşani a fost implicat într-un accident rutier, fără a se preciza nimic despre victime, o practică obișnuită a acelor vremuri.

Abia după revoluția din 1989 rudele celor decedați au reușit să pună cruci în memoria celor care și-au pierdut viața în accident, în apropiere fiind montat și un panou pe care au fost menționate numele tuturor victimelor.



populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…