10 tendinţe în industria mobile şi impactul lor asupra startup-urilor

10 tendinţe în industria mobile şi impactul lor asupra startup-urilor

Având o experienţă impresionantă în industrie, Julien Ducarroz şi-a început prezentarea discutând despre impactul evoluţiei tehnologiei asupra modului în care trăim. Astăzi, tehnologia are un rol determinant în viaţa noastră de zi cu zi, transformând activităţile noastre cotidiene, de la modul în care comunicăm, ne orientăm, ascultăm muzică şi ne uităm la filme şi până la felul în care interacţionăm cu cei din jur, facem cumpărături, citim reviste şi avem acces la informaţii şi resurse de învăţare.

Julien Ducarroz

Care sunt cele 10 tendinţe din industrie care vor influenţa activităţile noastre din anii următori?

  • 1. Aplicaţiile schimbă societatea şi reconfigurează modul tradiţional în care eram obişnuiţi să trăim. Datorită acestora, viaţa cotidiană va fi transformată fundamental până în 2016.
  • 2. Corpul uman devine noua parolă. Într-o perioadă în care securitatea cibernetică este o problemă intens dezbătută la nivel mondial, utilizatorii preferă amprentele digitale sau oculare parolelor tradiţionale alcătuite din numere şi cifre.
  • 3. Utilizatorii îşi măsoară din ce în ce mai mult activităţile. Peste 40% din utilizatorii de dispozitive mobile îşi doresc să măsoare activităţile fizice întreprinse pentru a-şi creşte productivitatea şi eficienţa. Un exemplu concludent în acest sens sunt dispozitivele care înlocuiesc ceasurile tradiţionale şi trezesc utilizatorii în momentul optim al ciclului de somn în locul unei ore prestabilite.
  • 4. Internetul va ajunge peste tot. Rata de penetrare a internetului este din ce în ce mai mare în toate colţurile lumii, iar studiile arată că experienţa utilizatorului atunci când utilizează internetul este superioară în comparaţie cu cea tradiţională oferită de serviciile de voce.
  • 5. Smartphone-urile reduc disparităţile digitale. Rata de penetrare a smartphone-urilor este la rândul ei în continuă creştere, contribuind astfel semnificativ la reducerea disparităţilor digitale dintre regiuni. De exemplu, astăzi smartphone-urile sunt principalele dispozitive utilizate pentru conectarea la internet în ţări precum India şi Indonezia.
  • 6. Beneficiile aduse de activitatea online depăşesc dezavantajele. Scepticismul general faţă de online este în continuă scădere. Utilizatorii din întreaga lume percep beneficiile activităţii pe internet şi minimizează riscurile asociate cu acestea, printr-o mai mare atenţie acordată tranzacţiilor efectuate.
  • 7. Video on demand. 38% dintre persoanele care vizualizează videoclipuri fac alegeri în funcţie de recomandările primite de la prieteni. Magazinele de închiriere fizică de DVD-uri şi filme sunt aşadar de domeniul trecutului.
  • 8. Traficul de date devine vizibil. În contextul în care 48% dintre utilizatori folosesc aplicaţii care monitorizează consumul de date, transparenţa utilizării acestora este în continuă creştere.
  • 9. Internet of Things. 60% dintre utilizatori consideră că senzorii amplasaţi în locurile cotidiene vor fi un lucru obişnuit, iar dispozitivele hardware, de la tehnologie şi până la electrocasnice, vor fi şi ele conectate.
  • 10. Interconectivitatea este în continuă creştere. Creşterea în popularitate a serviciilor de streaming permite utilizatorilor să vizualizeze conţinut în mişcare, să înceapă vizualizarea de conţinut pe un dispozitiv, să pună pauză şi să continue în alt loc şi pe alt dispozitiv.

La cele 10 tendinţe sus-menţionate, Julien Ducarroz adaugă apariţia imprimantelor 3D, care permit utilizatorilor să îşi tipărească propriile obiecte, dar şi a dronelor, care vor avea un impact semnificativ asupra modului în care astăzi sunt efectuate livrările.

Generaţiile născute în era digitală sunt utilizatori care folosesc dispozitive multiple, în orice loc şi în orice moment al zilei, diferenţa fiind însă în frecvenţa de utilizare, tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani având cea mai mare deschidere faţă de noile tehnologii şi utilizându-le cel mai frecvent. Cu toate acestea, şi generaţiile mai vârstnice devin din ce în ce mai conectate, însă o analiză mai detaliată a nevoilor acestora este necesară pentru a le oferi serviciile de care au nevoie.

În contextul în care timpul petrecut pe dispozitivele conectate este în continuă creştere, este important ca antreprenorii să înţeleagă tendinţele, locul şi momentul în care utilizatorii îşi folosesc dispozitivele pentru a le oferi produsele şi serviciile de care au nevoie la momentul potrivit. În acest context, antreprenorii care dezvoltă startup-uri în tehnologie pot utiliza tendinţele actuale pentru a-şi creşte şansele de reuşită.

Cum? În 5 paşi simpli, le recomandă Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange România.

  • 1. Fiţi pregătiţi pentru mobile! Trebuie să ştiţi ce vreţi şi să vă stabiliţi obiectivele pentru campaniile de marketing pentru a atinge rezultatele pe care vi le propuneţi
  • 2. Lansaţi o versiune de site mobile-friendly! Dacă utilizatorii vizitează un site care nu este optimizat pentru dispozitivul pe care îl folosesc vor renunţa
  • 3. Utilizaţi design responsiv pentru toate paginile! E foarte important ca layout-ul şi conţinutul unei pagini web să se adapteze la tipul de dispozitiv utilizat pentru accesare şi la dimensiunea ecranului
  • 4. Păstraţi versiunea de mobile a site-ului simplă şi uşor de navigat. Aplicaţiile simple se încarcă mai rapid, iar dacă durează mai mult de 3 secunde pentru descărcarea conţinutului riscaţi să pierdeţi utilizatori
  • 5. Testaţi, testaţi şi retestaţi! Este important să testaţi în mod constant, pentru că design-ul, conţinutul şi funcţionalităţile care funcţionează perfect desktop pot să nu funcţioneze corect pe tablete sau smartphone-uri.

De origine elveţiană, Julien Ducarroz s-a alăturat grupului France Telecom în 2001 ca International Operations Manager şi, 3 ani mai târziu, a devenit Value Based Marketing Manager, fiind responsabil de implementarea managementului performanţei în şase ţări ale grupului.

La începutul anului 2007, Julien a fost numit Head of Strategic Marketing şi mai apoi Head of Mobile Marketing la Orange în Olanda. Înainte de numirea sa în funcţia de Chief Commercial Officer Business to Consumer în cadrul Orange România în 2009, el a ocupat poziţia de Strategy Director în companie.

Acest material face parte din campania Dincolo de Cod şi este realizat împreună cu Innovation Labs 2.0, program de pre-accelerare adresat studenţilor şi tinerilor profesionişti, organizat cu sprijinul Orange şi Microsoft România. Seria evenimentelor TechTalks continuă în fiecare marţi la Universitatea Politehnica din Bucureşti, iar echipele participante în programul de pre-accelerare Innovation Labs 2.0 au astfel ocazia să înveţe discutând în mod direct cu experţi în domeniu şi lideri din industrie.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/mobile" target="_blank">View the story "Mobile" on Storify</a>]

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 „Na, că ți-am arătat și țâțele de bucurie”

3 Văduva lui Prigoană, Mihaela Botezatu, i-a dat o veste proastă Adrianei Bahmuțeanu: „Copiii nu vor să o vadă”

4 Care o fi faza cu știrea asta?

5 Hm! Pe asta o știați?