Tichetele electronice destinate persoanelor fizice în Programul 'Rabla', epuizate cu o lună înainte de termenul limită
Toate cele 17.000 de vouchere alocate persoanelor fizice în Programul 'Rabla' din acest an s-au epuizat cu o lună înainte de termenul-limită, a anunțat, luni, Ministerul Mediului și Schimbările Climatice /MMSC/.
"Astăzi, 13 octombrie 2014, a fost epuizat ultimul tichet electronic destinat persoanelor fizice prin Programul de Înnoire a Parcului Auto (Rabla 2014). Acesta a fost lansat în luna aprilie 2014 și a dat posibilitatea ca 17.000 de români să își înlocuiască mașinile vechi, poluante, cu altele noi, cu emisii reduse. Programul este deja la a 10-a ediție, fiind unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale', se arată într-un comunicat al ministerului de resort.
Potrivit ministrului Mediului, Attila Korodi, epuizarea tichetelor alocate persoanelor fizice cu o lună înainte de termen reprezintă o premieră, un motiv fiind și noile reguli introduse în 2014.
"Este pentru prima dată când tichetele sunt epuizate înainte de termenul limită stabilit de calendarul de desfășurare. Succesul din acest an se datorează categoric introducerii în premieră a tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al AFM. Astfel, atât noi, autoritățile, cât și beneficiarii, am putut urmări în timp real dinamica desfășurării întregului proces de accesare a tichetelor electronice. Pe de altă parte, derularea programului prin dealerii auto, dar și faptul că tichetele nu au mai fost împărțite pe județe, ele fiind consumate în funcție de cerere, au generat deopotrivă rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului în urmă cu 10 ani", menționează Korodi.
În acest an, MMSC, prin Administrația Fondului pentru Mediu /AFM/, a alocat suma de 119 milioane de lei pentru persoanele fizice care au dorit să-și caseze autovehiculul vechi și să-l schimbe cu unul nou.
Prima de casare acordată fiecărui beneficiar al programului a fost de 6.500 de lei, iar rezervarea primului tichet electronic a fost înregistrată în sistemul informatic al AFM în data de 8 aprilie 2014.
Conform lui Korodi, interesul Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice este de a diminua pe cât se poate emisiile din trafic, acestea fiind responsabile în multe aglomerări urbane de calitatea aerului și a sănătății populației.
"Plecând de la succesul programului din acest an, dar și de la rezultatele înregistrate în toți cei 10 ani de când funcționează, vom gândi până la finalul anului cum va arăta Programul de Înnoire a Parcului Auto în anul 2015', a afirmat Attila Korodi.
Recent, ministrul Mediului a declarat că Programul 'Rabla' va exista și în 2015 și nu vor exista probleme cu închiderea acestuia, iar autoritățile analizează unele modificări.
''Programul 'Rabla' merge bine în acest moment, pentru că procedurile birocratice s-au simplificat, iar atât persoanele fizice, cât și companiile, au putut să urmărească permanent stadiul voucherelor rămase. În acest moment există mai puțin de 700 de tichete disponibile. Nu o să avem probleme de închidere a programului. Va fi unul dintre puținii ani în care se vor epuiza toate tichetele alocate. Pentru 2015, sunt convins că vor fi modificări în Programul 'Rabla', dar este prematur să vorbim despre acestea. Știți că există un dialog în care Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile ar fi fericită ca programul să nu mai meargă înainte, dar din punctul nostru de vedere suntem permanent interesați ca mașinile vechi, care înseamnă probleme de poluare, să fie scoase din uz. De aceea, noi vrem să gândim un proiect care să aibă anumite modificări și să demonstrez că nu numai ce spun producătorii contează, ci și modul în care arată strada în România, în care avem foarte multe mașini care poluează'', a explicat Korodi.
AGERPRES