Schimbare importantă la pașapoarte. Ce pot face din 20 martie românii care vor să călătorească în străinătate
Ministerul Afacerilor Interne a anunțat o schimbare semnificativă la serviciul de pașapoarte. Procedura de depunere a cererilor ar urma să fie mult mai simplă, datorită unei noi facilități, disponibilă începând de luni.
MAI o schimbare semnificativă la serviciul de pașapoarte FOTO Shutterstock
Un nou serviciu de programare online
Anunțul a fost făcut prin intermediul unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne. Introducerea noului serviciu le va permite românilor să scutească mult timp de așteptare. Ca și până în prezent datorită programărilor online, cei care vor să își facă pașapoarte pot evita cozile de la ghișee. Noua interfață a platformei, după cum a anunțat ministrul, ar urma să fie una ușor accesibilă tuturor.
„Începând de luni, 20 martie a.c., cetățenii vor avea la dispoziție un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă calitate”, a anunțat Lucian Bode, în comunicatul oficial.
Românii aveau și până acum posibilitatea de a se programa online, însă noutatea vine din faptul că acest serviciu îmbunătățit le va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.
Noi facilități
Potrivit autorităților, interfața grafică a platformei este intuitivă și va permite introducerea în siguranță a datelor de identificare. De asemenea, spre deosebire de vechiul sistem, Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că vor exista și funcții suplimentare, cum ar fi notificarea prin e-mail.
HUB-ul de servicii al MAI este cel care permite acum, printre altele, obținerea online (și gratuită) a certificatului de cazier judiciar.
„Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă calitate. Pe lângă alte beneficii de ordin tehnic, noua platformă de programare, dezvoltată împreună cu specialiștii din cadrul Direcției Generale pentru Comunicații și Tehnologia Informației, oferă posibilitatea extinderii pentru alte servicii sau chiar pentru alte structuri MAI”, a transmis Lucian Bode, ministrul de interne.
MAI transmite că numărul pașapoartelor electronice emise în anul 2022 a crescut cu 56% față de anul 2021, respectiv cu 50% față de anul 2019. Astfel, în medie, se depun zilnic 6.700 de cereri pentru eliberarea pașaportului.
Timpul mediu de eliberare a pașapoartelor este, de la începutul acestui an, cuprins între trei și cinci zile.
Sursa: adevarul.ro