Golden Gate-ul României este gata. Cea mai înaltă construcție din țară ar putea fi în fiecare an, pe 6 iulie, alee pietonală VIDEO
Podul peste Dunăre de la Brăila este gata și va fi inaugurat joi, 6 iulie, în prezența președintelui Klaus Iohannis și a premierului Marcel Ciolacu. Cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România ar putea fi, în fiecare an, pe 6 iulie, alee pietonală.
Podul peste Dunăre FOTO: Florin Ungureanu
Propunerea este făcută de Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
„De azi, România are un simbol-Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați-Tulcea, care, începând cu ora 13, va fi deschis circulației rutiere. Voi propun Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR ca această zi de dare în trafic a podului suspendat peste Dunăre să devină, în fiecare an, zi deschisă circulației pietonilor pe pod, astfel încât ca oamenii să îl poată vizita și pietonal, iar această zi să se numească Ziua Pietonilor. Acest pod este al românilor și al României!”, a scris Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.
Premieră românească: podul peste Dunăre va avea zeci de senzori și o durată de viață de 120 de ani
Podul peste Dunăre de la Brăila duce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară.
Totodată, podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România. Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Podul nu traversează doar fluviul, ci leagă România peste Dunăre
Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.
Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu
Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea ce ar putea înconjura Pământul de două ori.
Podul peste Dunăre, o minune tehnologică
Turnarea celor patru piloni s-a făcut în sistem continuu, iar mecanismul de cofrare glisant a fost ghidat prin laser și au fost realizați aproximativ 2 metri la fiecare 24h.
-cei patru piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță;
-pentru construcția podului, s-au folosit 200.000 m3 beton armat, 25.000 tone oțel beton, 6.700 tone oțel pentru cele 2 cabluri principale, 8.600 metri coloane forate;
-14.000 tone asfalt au fost așternute doar pe pod;
-pentru execuția drumurilor, s-au folosit 1.4 mil. m3 umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 m3 beton armat, 6.500 tone oțel beton, 17.000 metri coloane forate;
-suprafața asfaltată a drumurilor este de 312.130 m2;
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu , podul peste Dunăre este proiectat să aibă o durata de viața de 120 de ani.
„Are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalați pe pod în punctele esențiale. Pentru această structură, s-a efectuat cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod din România. La acest pod, va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv”, susține Ionel Scrioșteanu.
Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul metalic este, de asemenea, dezumidificat în interior, anumite rigidizări longitudinale fiind utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului, iar un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 40 la sută pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp.
Podul este prevăzut cu trotuare, însă acestea vor fi folosite strict pentru mentenanța acestuia, nu vor fi deschise circulației pietonale publice.
Sursa: adevarul.ro