Ciucă înființează un grup de lucru inter-instituțional pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar
Premierul României s-a întâlnit astăzi, la Palatul Victoria, cu reprezentanții Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). Principalul punct de discuție a vizat măsurile necesare pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar.
Nicolae Ciucă, premierul României FOTO: GOV
„Principalul punct de discuție a vizat măsurile necesare pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar. Participanții au arătat că este nevoie de coordonarea eforturilor pe care instituțiile responsabile le derulează în acest sens, în domenii complementare educației, precum cel al muncii, familiei și tineretului ori al sănătății”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Nicolae Ciucă a subliniat în timpul discuției cu reprezentanții CONAF că noile legi ale Educației, alături de investițiile demarate deja pentru modernizarea și dotarea școlilor și de finanțarea mecanismelor care să stimuleze atât performanța elevilor, cât și prezența lor, trebuie susținute prin implicarea tuturor ministerelor și autorităților locale.
Potrivit comunicatului Guvernului, în urma întâlnirii, premierul Nicolae Ciucă a decis înființarea, la nivelul Cancelariei Prim-Ministrului, a Grupului de lucru inter-instituțional pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar, sub coordonarea consilierului de stat Sorin Costreie.
La întâlnirea cu reprezentanții CONAF au participat și ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi, ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, și reprezentanți ai Ministerelor Educației și Justiției.
Harta nivelului de educație în România
Recensământul Populației a scos la iveală că, în 16 județe, proporția celor cu un nivel de educație scăzut, adică fără studii sau maximum cu gimnaziu, o depășește pe a celor cu nivel mediu – liceu/postliceală. Județele codașe sunt concentrate în Nord-Est, dar și în Sud.
În 16 județe, însă, proporția populației cu un nivel scăzut de educație – adică preșcolar, școală primară și gimnazială, dar și fără studii – o depășește pe cea cu nivel mediu. În topul acestor județe se află județul Giurgiu, cu 53%, populație slab școlarizată, urmat de județele Vaslui și Călărași, și ele cu peste 50%. La mică distanță – 45-48% – sunt în ordine descrescătoare județele Ialomița, Vrancea, Suceava, Botoșani, Tulcea, Covasna și Bacău.
La polul opus, cea mai mică proporție de populație fără școală este în București – sub 30%, în județele Cluj și Gorj – 35%, după care urmează Hunedoara, Vâlcea și Brașov.
Cei mai puțini intelectuali are județul Vaslui – sub 10%, la concurență cu județul Călărași.